1 квітня - День птахів.
Міжнародний день птахів – екологічне свято, яке відзначається щорічно, 1 квітня.
Міжнародний день птахів проходить щорічно в рамках програми ЮНЕСКО «Людина і біосфера» і не випадково саме у квітні.
1 квітня 1906 підписана Міжнародна конвенція з охорони птахів. День птахів — це не тільки річниця Конвенції, але і час прильоту пернатих із зимівель. За традицією в цей час в очікуванні пернатих розвішуються шпаківні, дуплянки та інші "пташині будиночки". Повернення птахів святкується також як прихід весни. Вперше цей день, як масове дитяче свято, стало проводитися в Сполучених Штатах Америки.
Мета цієї акції – звернути увагу людства на проблеми збереження пташиного світу, адже вони стосуються всіх країн і континентів.
Птахи живуть на планеті понад 150 мільйонів років, немає на Землі такого куточка, де б їх не було. Природно при цьому, що їхній зовнішній вигляд є досить різноманітним і способи життя відрізняються.
Неоціненну користь приносять птахи людині. Вчені підрахували, що на ділянці площею 1 км2 птахи знищують не менше ніж 25 кг комах. До того ж вони є досить спритними і діяльними. Пара синиць може «обробити» за день близько 40 яблунь, збираючи з них шкідників. Але птахи знищують комах вибірково. Дятли зазвичай віддають перевагу короїдам, сіра мухоловка – летючим комахам, переважно мухам, іволга живиться в основному волохатою гусінню. Є також види, які не дуже вибагливі до їжі, з комахоїдних – це шпаки та воронові.
Птахи знищують не лише шкідливих комах, а й багато шкідливих гризунів, які часто завдають значних збитків урожаю сільськогосподарських культур. Варто зазначити, що сови та більшість денних хижих птахів з’їдають величезну кількість мишей-полівок та інших гризунів.
Птахи також сприяють поширенню дерев та кущів. Наприклад, сойка живиться не лише комахами та гризунами, восени вона збирає про запас жолуді, розносячи їх по лісу, ховаючи біля пнів, під листям та в інших місцях. Багато птахів (шпаки, дрозди, сірі куріпки, тетеруки) восени та взимку живляться переважно ягодами горобини, калини, терену, малини, бузини, насіння яких вони переносять на значні відстані.
Крім цього, птахи створюють необхідний ланцюг у ряді живих істот, забезпечують рівновагу в боротьбі за існування у тваринному світі.
1. ЯДС ПРО ( природнича галузь)
Тема: Спостереження за тваринами. Перелітні і осілі птахи своєї місцевості. Охорона природи.
Завдання:
1. Щоденні новини: назвіть дату, місяць, пору року, тему тижня.
Прилетіли гості, сіли на помості,– Які особливості тварин допомогли вам відгадати загадку?
Без сокири, без лопати,
Поробили собі хати.
Хто це? (Птахи)
– Сьогодні на уроці ми продовжимо знайомство з елементами живої природи, удосконалимо свої знання про братів наших менших – птахів.
Відгадай загадку-добавлянкуВідгадавши загадку – добавлянку, ви дізнаєтесь, яка пташка поспішила на зустріч з нами.
Пташка з лісу прилетіла
Друзів в гості запросила.
Шубка з сірого пушку
Скаче в сірім кожушку.
Чорний шарфик та шапчина
Невеличка ця пташина
Та корисна трудівниця. Називається… синиця.
– Чому ви вирішили, що це синичка?
2. Відгадування загадок про пташок.
-А давайте познайомимось з друзями синички.
Уночі гуляє,
а вдень спочиває,
Має круглі очі,
бачить серед ночі. (Сова)
– Які особливості пташки допомогли вам її впізнати?
Вірно людям я служу,
Їм дерева стережу,
Дзьоб міцний і гострий маю,
Шкідників ним добуваю.(Дятел)
– За якими ознаками ви відгадали про кого іде мова взагадці?
Маленький, сіренький на соняшник сів,
Надзьобався добре й далі полетів. (Горобець)
– Чому ви вирішили, що це горобчик?
Всі в блакитнім кожушку,
В рожевій сорочці,
В нас зимують, у садку
Гуляють, як гості. (Снігурі)
– Як колір оперення допоміг вам визначити назву пташки? (Відповіді дітей)
Пір’я захищає птахів від охолодження і перегрівання, допомагає літати.Воно вкриває все тіло птаха, як луска – тіло риби,утворює обтічну поверхню, полегшуючи політ птаха.
3. Підручник с. 58-59.
4. Перегляньте відео. Пограйте гру.
Перейдіть за посиланням, пограйте інтерактивну гру.https://learningapps.org/watch?v=p4qy0em7101
2. Українська мова
Тема: Читання текстів. списування з друкованого тексту. Письмо під диктовку.
Завдання:.
1. Запишіть каліграфічно букви
А а, Щ щ, Б б, Є є, У у, Й й, И, и, Ю ю, ь, Ж ж, Ї ї.
Серед записаних літер підкресли синім олівчиком ті, які є завжди м'які,
червоним - ті, які позначають завжди два звуки, зеленим - які можуть позначати один або два звуки, в залежності від того, де вони стоять в слові. Обведи кружечком літеру, яка не позначає жодного звуку.
2. Пригадайте правила переносу слів з рядка в рядок та поділіть слова на склади для переносу.
Озеро, будівля, лілія, звичайний, пробудження, весілля, джерело, осінній, виглядати, історія, ананас.
3. Друкований зошит с. 10-11.
4. Виконай звуковий аналіз слів: світає, зустрічає.
5. Прочитайте уважно текст В. О. Сухомлинського "Шпак прилетів" (3 рази). Перекажіть.
На голій гілочці клена голосно заспівав шпак.Він тільки-но прилетів з далекого теплого краю. Знайшов свою шпаківню,
сів біля неї й радісно сповістив:
— Я вже прилетів! Весна настала!
Спів шпака почув у своєму гнізді горобець. Він спав під стріхою в теплому кубельці. Йому не хотілося рано вставати. Та, почувши шпака, горобець стурбувався.
Він розбудив горобчиху, що спала в сусідньому кубельці, й сказав:
— Шпак прилетів. Тепер нам доведеться раніше вставати. Бо за шпаком важко буде якусь їжу роздобути. Він скрізь устигне першим...
Горобчиха зітхнула й відповіла: — Спасибі шпакові, що будитиме тебе, ледаря.
Немає коментарів:
Дописати коментар